AKTIVITETER - Vrinners og Omegns Beboerforening

Gå til indhold
Vrinners og Omegns Beboerforening bestræber sig hvert år på at opretholde en vis mængde og standard af aktiviteter for børn og voksne i alle aldre, der gør det interessant at bo i Vrinners. Målet er ikke at have en forening der giver et stærkt overskud, men istedet en forening der investerer i at beboerne har noget at samles om. Det kan være en simpel grillaften i haven hvor unge børnefamilier tilfældigt møder den ældre generation og sjove historier fra byen i gamle dage pludselig bringes videre. Det kunne også være en spissammen aften hvor folk der aldrig har lavet mad til flere end familien pludselig kan agere kok for 80 mennesker med støtte fra dem der har prøvet det før. De digitale platforme som f.eks Vrinners Info på Facebook der i øjeblikket har over 500 medlemmer, administreres af Beboerforeningen. Herunder giver vi et indblik i hvad du har kunnet opleve i Vrinners igennem de sidste år.
Grillaftener i haven ved beboerhuset
Grillaftener i haven hver anden uge sommeren igennem. Beboerforeningen tænder grillen op og folk kommer med deres eget mad. Her har været mange super hyggelige aftener igennem de sidste 4 år.
Sankt Hans ved stranden
Hvert afholder Vrinners Beboerforening Skt Hans ved den store eng der grænser ned til stranden. Her samles gerne 130 mennesker der griller deres eget mad på de store grilltønder og herefter samles op mod 200 mennesker til bål. Beboerforeningens telt bliver sat op hvor man kan købe drikkevarer, kage osv samt sidde og nyde sin mad.
Koncerter i beboerhuset
Ignnem de senere år har der været mange forskellige musikarrangementer i huset, hvor der f.eks inden koncerten blev serveret tapas med lokale råvarer fra Mols området. Af koncertnavne kan bl.a. nævnes Kristian Lilholt, Lasse & Mathilde, Ester Brohus, Tamra Rosannes, John Mogensen Jam og Visens Skib.
Herudover er der jævnligt foredrag i huset.
Syng sammen aftener
En gang imellem har der været arrangeret syng sammen aftener hvor Heart koret fra Mols kommer og synger med. Man vælger her nogle sange fra sangbogen og hygger sig, og der bliver serveret kaffe og kage.
Petanque på egne baner
Hele sommeren igennem bliver der på beboerforeningens egne 2 baner spillet petanque en gang om ugen.
Naturlegeplads
I 2018 fik Vrinners beboerforening en helt ny legeplads til glæder for byens mange børnefamilier. Denne kan frit benyttes såfremt huset ikke er lejet ud. Herudover er der etableret et nyere bålsted med kampesten fra markerne omkring Vrinners strand.
Fællesspisning i beboerhuset
Ca. en gang om måneden er der fællesspisning i Vrinners beboerhus. Her melder frivillige sig til at finde på og lave mad til de ca. 60-80 spisende gæster der deltager hver gang. Super hyggelige aftener hvor folk på alle aldre mødes.

Vrinners og Omegns Beboerforening
Rolsøgårdvej 2